EmailTwitterFacebookLinkedIn

Coordinator Home-Start

Meer weten over onze CAO? Klik hier.
Ben je al medewerker van Stichting Humanitas? Log dan in met je e-mailadres en je wachtwoord.

Home-Start Capelle a/d IJssel is op zoek naar een coördinator voor 20 uur per week. Home-Start is een wereldwijd programma voor opvoed- en gezinsondersteuning bij lichte, alledaagse opvoedvragen. Ervaren en getrainde vrijwilligers bieden ouders vriendschappelijk contact en praktische ondersteuning bij het opvoeden van hun kinderen.
Waar ga jij werken?

Home-Start is een wereldwijd programma voor opvoed- en gezinsondersteuning bij lichte, alledaagse opvoedvragen. Ervaren en getrainde vrijwilligers bieden ouders vriendschappelijk contact en praktische ondersteuning bij het opvoeden van hun kinderen. In Capelle wordt Home-Start uitgevoerd door Stichting Humanitas. Je gaat direct samenwerken met de coördinator van Home-Start Zuidplas. Tevens maak je deel uit van een groter team van coördinatoren die Home-Start uitvoeren voor de Stichting Humanitas in Rotterdam, Nisserwaard en Schiedam.

Hoe ziet jouw rol eruit?

Jouw taken en verantwoordelijkheden bestaan uit:

• Werven, selecteren, scholen en begeleiden van vrijwilligers;
  • Werven en begeleiden van gezinnen gedurende het gehele traject;
  • Koppelen van vrijwilligers aan gezinnen;
  • Samenwerken met relevante partners in de keten van opvoedingsondersteuning;
  • Verzorgen van de publiciteit rond het project;
  • Monitoren, registreren en bewaken van de voortgang en rapporteren aan CJG.
 Welke ervaring en expertise neem jij mee?
  • Onze ideale collega: Is vriendelijk en enthousiast, empathisch, positief en daadkrachtig;
  • Heeft ervaring en affiniteit met opvoeden/opvoedingsondersteuning;
  • Kan goed samenwerken;
  • Heeft ervaring en affiniteit met vrijwilligerswerk;
  • Heeft ervaring met projectmatig/resultaatgericht werken en coördinatie;
  • Is representatief en goed in het contact met kinderen, ouders, hulpverleners, gemeenten en andere betrokkenen; · Heeft ervaring in het geven van trainingen;
  • Heeft humor en is flexibel;
  • Heeft kennis van de sociale kaart van Capelle a/d IJssel;
  • Heeft een relevante afgeronde opleiding op hbo-niveau. (i.v.m. de licentie is dit een harde eis)
 Wij bieden:
  • Een geweldige baan, waar je blij van wordt;
  • Een leuk team;
  • Een passend salaris afhankelijk van leeftijd, ervaring en opleiding conform CAO Sociaal Werk schaal 8;
  • Het salaris bedraagt minimaal € 3.156 en maximaal € 4.496 bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering van 8,33%, 8% vakantiegeld, fietsplan en collectieve zorgverzekeringen;
  • Pensioenopbouw bij pensioenfonds Zorg en Welzijn.

Informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Astrid Arts, leidinggevende van Home-Start. Je kunt haar bereiken via telefoonnummer: 06-44853923 of aarts@stichtinghumanitas.nl

Solliciteren

Hebben wij jouw interesse gewekt? Stuur je sollicitatiebrief en cv via de sollicitatieknop.

Wij vragen iedere nieuwe medewerker om bij indiensttreding een Verklaring Omtrent Gedrag op naam van Humanitas te overleggen. Deze vergoeden wij je aan met je eerste salaris.

Stichting Humanitas is lid van het Rotterdams Platform tegen Arbeidsdiscriminatie. Samen met andere organisaties maken wij ons sterk vóór gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.

Over Stichting Humanitas

Stichting Humanitas biedt al meer dan 75 jaar zorg en ondersteuning, een helpende hand in welke vorm dan ook, aan mensen met een hulpvraag in Rotterdam Rijnmond. In de wijk en bij de mensen thuis, Stichting Humanitas weet wat er leeft en speelt en zit in de haarvaten van de Rotterdamse samenleving. Daardoor zijn we in staat om vroegtijdig en flexibel aan te haken als er problemen worden gesignaleerd.

Stichting Humanitas werkt momenteel in bijna 40 vestigingen met 2.500 medewerkers en ruim 1.000 actieve vrijwilligers die elke dag weer het verschil maken voor de stad, de regio en haar mensen.

Ga voor meer informatie naar: www.stichtinghumanitas.nl

Acquisitie doo

Acquisitie door werving- en selectiebureaus, uitzendbureaus of anderszins naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Je kunt je CV en sollicitatiebrief ook sturen naar: sollicitanten@stichtinghumanitas.nl.